poniedziałek, 14 marca 2011

AUGENMUSIK: MIRROR TRANCE (Francesco Cavaliere & Marcel Türkowsky)


19.03., godz. 20.00

Francesco Cavaliere & Marcel Türkowsky dzielą fascynację rolą dźwiękowego doświadczenia i dźwięku w relacjach pomiędzy różnymi kulturowymi kontekstami. Zainspirowani pracami Waltera Marchettiego, tworzą pracę na pograniczu muzyki, performance, kompozycji, tańca czy archeo-antropologii.

Mirror Trance jest rezultatem szczególnego poczucia symbiotycznej więzi, jaka towarzyszyła spotkaniu dwóch artystów. Wspólna geografia zwyczajów, sposobów patrzenia i doboru muzycznego repozytorium sprawiły, że zaczęli pracować nad wzajemnym naśladownictwem. Odnosząc się w tym do długiej tradycji teatru muzycznego, poprzez prezentację dźwiękowych scenariuszy, mentalnych krajobrazów i współuczestnictwo publiczności, artyści w niezwykły sposób uzupełniają się, bądź wręcz imitują.



ZAPRASZAMY NA TRANS LUSTRA!

Artyści pracują wspólnie, tworząc kuratorski program Whistle Minotaure! w berlińskim Grimmuseum, prezentując takich artystów i grupy, jak: Alberorovesciato, Cones, Canou, Datashock, Doro Bengala, Jonbo n'Jovi, Mollusca, Snake Figures Arkestra, Uuhuu, Wooden Veil oraz wydawnictwo Harpokrates (założone przez Türkowsky'ego), publikując wydawnictwa książkowe, muzyczne i obiekty artystyczne.

Francesco Cavaliere (ur. 1980)
Studiował muzykologię na D.A.M.S. Uniwersytecie Sztuki, Muzyki i Teatru w Bolonii, we Włoszech. Otrzymał stopień naukowy w dziedzinie etnomuzykologii w roku 2008. Jego praca koncentruje się wokół koncepcji powstawania i budowy instrumentów oraz instalacji opartych na obserwacji i reakcji na fenomen dźwięku, akustykę przedmiotów znalezionych. Przywiązanie do prostych, niemal dotykalnych dźwięków jest modyfikowane poprzez działanie w trakcie wystąpień oraz poprzez utylizację środków elektronicznych i takowych urządzeń. Artysta żyje i mieszka pomiędzy Berlinem a Bolonią.
http://www.nathiascatola.com

Marcel Türkowsky (ur. 1978) 
Artysta wizualny, performer, autor tekstów i kurator. Ukończył berliński Uniwersytet Artystyczny (UdK) na kierunku sztuki dźwięku. Jego pole zainteresowań obejmuje zagadnienia krążące wokół zagadnienia recepcji procesu i artefaktu artystycznego, tworząc poprzez pracę na tym polu przestrzeń łączącą w sobie obszary i doświadczenia graniczne z zakresu folkloru, animizmu, absurdów codzienności czy też doświadczeń transowych.
Jego muzyka, często w formie instalacji, odnosi się do wizjonerskich opowieści, czy rozmaitych wystąpień scenicznych, badając rozmaite systemy percepcji czasu. Jego podejście do konstrukcji dźwięku, muzyki bazuje na pracy z przypadkowością – jest przeważnie wyborem i subiektywnym przekonaniem do specyficznych, zebranych materiałów (znalezionych i zbudowanych obiektów/instrumentów, nagrań terenowych itd.).

WSTĘP WOLNY!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz